ЯМЗ 236, ЯМЗ 238 за трактори Т150 двигатели МАЗ и КРАЗ
Пълен или частичен ремонт двигател ЯМЗ 236, 238 на трактор Т150 в ТОСС Добрич, след дефектовка в присъствието на техническо лице на клиента
- демонтаж и монтаж двигател ЯМЗ 236, 238 на трактор Т150
- ремонт двигател ЯМЗ 236, 238 за трактор Т150
- ремонт блок Т150
- ремонт глави
- ремонт водна помпа
- ремонт въздушен компресор
- ремонт биели на двигател ЯМЗ 236, 238 за трактор Т150
- набиване биелни втулки
- райбероване
- подмяна тампони двигател
- шлайф колянов вал ЯМЗ 236 за трактор Т150
- резервни части за ЯМЗ 236 за трактор Т150
Гаранция за монтиран нов двигател ЯМЗ 236 за трактори Т150 (закупен от ТОСС) -1 000 моточаса
Гаранция за монтиран нов двигател ЯМЗ 238 за трактори Т150 (закупен от ТОСС) -1 000 моточаса
ЯМЗ 236 - Характеристики - МАЗ
Двигателят ЯМЗ-236 е V-образен силов агрегат на ЯМЗ, Ярославският моторен завод
Всички шестцилиндрови двигатели от серията ЯМЗ-236, независимо от наличието на турбокомпресор, имат еднакъв обем - 11,15 литра и размер DxS 130 на 140 mm, ъгъл на наклон 90 °.
Техническите характеристики на двигателите от семейството ЯМЗ-236 варират значително, от индустриални двигатели за задвижване на помпени агрегати и компресорни станции, в дизелови електроцентрали, като корабен дизел; като двигател за пътна и багерна техника; дизелов двигател за трактор, като комбайнов двигател.
Двигателят ЯМЗ-236 има шест цилиндъра, с обем на горивната камера 1858 cm³ всеки. Принципът на работа е четиритактов, характерен за двигателите Otto, редът на работа на цилиндрите е 1-4-2-5-3-6, директно впръскване, степен на компресия 16,5.
Цилиндрово-бутална група (CPG) с бутало, изработено от силумин (сплав от алуминий със силиций) и чугунена обвивка от така наречения „мокър тип“. CPG е прикрепен към свързващ прът с I-разрез, излят от чугун със специална бронзова вложка, с помощта на щифт „плаващ тип“ с два заключващи пръстена. Другата страна на свързващия прът е прикрепена с две болтови връзки към коляновия болт на коляновия вал чрез втулки (бронзови плъзгащи лагери). Цилиндрите са подредени в два реда по три.
Всеки ред има една обща цилиндрова глава. Разпределителният вал се задвижва от зъбни колела и е еднакъв за двете цилиндрови глави. Коляновият вал е направен чрез коване с шейни, подсилени чрез азотиране, има четири опорни точки и противотежести. Цилиндровият блок е излят от сив чугун едновременно с горната част на картера. Корпусът на маховика е отлят отделно от блока. Стоманеният маховик с отделен венец (използван за стартиране на двигателя) се предлага в два варианта: за двудисков съединител (широк) и за еднодисков съединител (тесен).
Т-150 с нова кабина с двигател ЯМЗ 238