Кабини Т150, К701, ХТЗ, МТЗ Беларус
Разоборудва се кабината, следва измиване, сваляне на стара боя и ръжда, заварки и изкърпване, изправяне на ръбове, побитости, китосване, грундиране и боядисване, уплътняване и ремонт врати, тапициране и ремонт седалки.
- Измиване на кабината в сглобено състояние, снета от трактора;
- Разглобяване на цялото оборудване вътре, включително ел.инсталацията, механизмите на чистачките, оглед и оценяване на състоянието;
- Дефектовка – преглед на всички части с цел установяване нужда от ремонт /изправяне, заваряване/ или закупуване на нови елементи по тях – планки, болтове, гайки, оси, панти и др.подобни;
- Специален оглед на вратите – оценка състоянието на механизмите и изготвяне дефектовъчен лист за закупуване на необходимото;
- Проверка на остъкляването – стъкла, уплътнители, необходимост от доставки;
- Измиване на разглобените части, почистване от трайни замърсявания – масла, прах и др.
- Почистване от стара боя и ръжда; • Изкърпване чрез заваряване на прогнили места;
- Изработване на липсващи капаци – обикновено по пода или други детайли по кабината; • Възстановяване на резби, липсващи гайки, подбити резби на болтове и скъсани болтове в резбите;
- След снемане на стъклата и уплътнителите, ако се налага, се прави оглед и възстановяване на профилите за монтаж на уплътнителите;
- Врати – почти винаги се налага основен ремонт, който включва изправяне на ламарини, заварки, възстановяване на някои елементи, най-вече ремонт на механизмите за затваряне и за движението на стъклата;
- Подготовка за боядисване – сваляне стара боя, ръжда, китване, изглаждане;
- Тапициране – стени, таван, около тръбата, изработване на сенници, полагане на балатум по пода, монтаж на чохъли за лостовете;
- Остъкляване, уплътняване изцяло на кабината;
- Монтаж на вратите, като се обръща специално внимание на степента на уплътняване при затваряне;
- Ремонт и монтаж на чистачките, вкл. механизмите;
- Ремонт на седалките, изработване на нови части /ако няма втора седалка, се изработва / и монтаж;
- Ремонт на ел.инсталацията – ел.таблото се демонтира от кабината, разделят се всички връзки, проверяват се всички уреди. Неизправните се подменят. След боядисване на кабината отвътре, се монтира обратно таблото с вече изправни уреди и се възстановяват всички връзки. Прави се преглед и ремонт на инсталацията в кабината, осветлението вътре и всички външни светлини.
- При необходимост се извършва ремонт. Ремонтът гарантира изправност на цялата ел.инсталация на трактора.
- След извършване на всички ремонти по кабината, се прави окончателен оглед на кабината,уплътняването, външен вид и при необходимост се прави допълнително боядисване.
Забележка: !!! Гореописаните дейности обхващат цялостния ремонт на кабината при т.н. тежък ремонт. При добро състояние на кабината, ремонтът се облекчава и стойността на извършените работи ще бъде по-ниска – говорим за Облекчен ремонт, като той зависи от това, до колко:
- няма изгнили места по ламарините;
- няма липсващи части по кабина, врати и т.н.;
- вратите са с изправни механизми;
- стъклата са здрави, има ги и са добри уплътненията;
- са изправни чистачките и механизмите им.
- при необходимост се извършва ремонт на съществуващо парно отопление;
- по желание на клиента извършваме МОНТАЖ НА НОВ КЛИМАТИК.